Základy nastavení zbožových srovnávačů: Heureka

Šárka Dzidová

Zbožové srovnávače jsou pro mnohé e-shopy důležitým prodejním kanálem, a pokud se s nimi pracuje správně, dokážou téměř zázraky. Heureka patří mezi 2 největší a nejvyužívanější zbožové srovnávače u nás. Proto by na Heurece váš e-shop neměl rozhodně chybět. Přečtěte si, co a jak udělat, aby vám tento srovnávač přinášel opravdu to, co od něj očekáváte.

V nastavení obchodu na Heurece se zaměříme na:

  • Možnosti inzerce
  • XML feed
  • Informace o e-shopu
  • Měření konverzí a statistiky
  • Certifikát Ověřeno zákazníky
  • Biddování
Možnosti inzerce

Na Heurece můžete inzerovat jak ve FREE režimu (bez poplatků), tak v klasickém placeném PPC režimu, který e-shopům poskytuje více prostoru pro prezentaci, biddování a optimalizaci inzerce.

FREE vs. placený PPC režim

Během bezplatné registrace si na Heurece rovnou vyberete, zda chcete jít do free nebo placeného režimu. Režimy pak můžete podle potřeby v administraci měnit.

Pokud na Heurece fungujete ve FREE režimu, vaše produkty se budou zobrazovat pouze ve fulltextovém vyhledávání. A můžete si být jisti, že se budete zobrazovat níže než ti, kteří jsou v placeném režimu.

Výhody pro inzerenty má tedy především placený PPC režim, ve kterém jsou produkty zatřízeny do katalogu Heureky a stejné nabídky konkurenčních e-shopů jsou sdružovány na produktových kartách (tzv. Detail produktu). V detailech produktů je pak možné biddovat a optimalizovat tak inzerci. K dispozici jsou 4 biddované pozice (Box doporučovaných obchodů). E-shopy, které se se svou nabídkou nedostaly mezi 4 biddované pozice, jsou seřazeny pod Boxem doporučených obchodů podle ceny od nejlevnějšího.

A kolik vás inzerce v placeném PPC režimu bude stát? Náklady se odvíjí od toho, kolik jste ochotni zaplatit za proklik z Heureky do vašeho obchodu. Minimální ceny pro jednotlivé kategorie uvádí Heureka na stránce Ceník prokliků. Částky za prokliky v detailech produktů můžete ještě navyšovat biddováním a tím se dostat mezi 4 biddované pozice do Boxu doporučených obchodů.

XML feed

XML feed je pro fungování na zbožových srovnávačích nezbytný. Jedná se o datový soubor, v němž e-shop zasílá produkty a potřebné informace k nim do porovnávačů cen. Jak by měl vypadat XML feed pro Heureku, naleznete v nápovědě Heureky.

Zaměřte se na všechny důležité položky, které má XML feed obsahovat. Důraz je kladen na správné názvy produktů (PRODUCTNAME, PRODUCT) a kategorie (CATEGORYTEXT) ideálně dle Heureka stromu kategorií. Tyto elementy Heureka využívá pro správné párování na produktové karty. Některé kategorie musí povinně zasílat určité parametry zboží, zadávejte tedy parametry (PARAM) minimálně tam, kde to Heureka požaduje.

Dostupnostní feed

Mimo výše uvedeného produktového feedu, můžete Heurece předávat i doplňkový dostupnostní feed (možno pouze v placeném PPC režimu).

V tomto souboru se zasílají podrobné informace o dostupnosti zboží v e-shopu a kamenných pobočkách. Slouží výhradně pro položky, které jsou připraveny k okamžité expedici přepravní službou, nebo fyzicky skladem na kamenné pobočce, případně pro ty, u kterých znáte přesné datum dodání zákazníkovi (nebo přesné datum, kdy bude produkt připraven k vyzvednutí na pobočce).

Výhodou používání dostupnostního feedu je to, že jej Heureka zpracovává každých 10 minut, takže dostupnost, která se zobrazuje u položek, které inzerujete, je aktuálnější (produktový feed je zpracováván každé 2 hodiny). Další funkcí dostupnostního feedu je zobrazení doplňkové hlášky ve formátu “Doručení do úterý? Objednejte dnes do 15:00.” u produktu vašeho obchodu v porovnání cen na detailu produktu. Více o specifikaci dostupnostního feedu najdete přímo v nápovědě Heureky.

Informace o vašem e-shopu

Dbejte na důkladně vyplněný profil na Heurece. Čím více toho o vás zákazníci budou vědět, tím větší je šance, že u vás nakoupí.

Nahrání kvalitního loga v dostatečné velikosti je základ. Logo se totiž zobrazuje u všech nabídek vašich produktů, odlišuje vás od konkurence, a vytváří povědomí o vaší značce.

Dále je velmi důležité mít správně vyplněny ceny dopravy, pobočky a výdejní místa. Spousta e-shopů nemá vyplněná všechna výdejní místa a zbytečně tak při inzerci tratí. Uživatelé Heureky často používají při rozhodování o tom, kde nakoupí, filtrování dle výdejních míst. Nezapomeňte na kontaktní údaje a podporované způsoby plateb.

Ve svém Heureka účtu byste měli mít vždy aktuální informace, takže je fajn jednou za čas se na nastavení v účtu podívat a informace případně zaktualizovat.

Měření konverzí a statistiky

Průběžné sledování výsledků a vyhodnocování efektivity inzerce je velice důležité, takže se bez implementace konverzního kódu na vaše stránky neobejdete. Data pro vás budou základním rozhodovacím můstkem, zda do Heureka.cz dále investovat, nebo se vám to nevyplácí. Konverzní kód měří konverze, neboli objednávky, které přišly od zákazníků prostřednictvím Heureky.

Konverze se na Heurece dají měřit dvěma způsoby:

1. Plná implementace

Součástí plné implementace je zasílání veškerých informací o uskutečněných objednávkách měřícím kódem umístěným na stránce po dokončení objednávky.

V rámci plné implementace musíte zasílat název produktu, jeho cenu a počet objednaných kusů. Díky tomu ve statistikách naleznete kromě počtu uskutečněných konverzí také hodnoty obratu a můžete sledovat nákladovost inzerce (PNO). Tuto rozšířenou implementaci vyžadujeme po všech našich klientech, abychom mohli efektivně biddovat a vyhodnocovat návratnost prostředků vložených do inzerce.

2. Omezená implementace

Omezená implementace spočívá ve vložení statického kódu na stránku, která se zákazníkovi zobrazí po dokončení objednávky. Na této úrovni implementace dostanete ve statistikách Heureky přístup pouze k počtu uskutečněných konverzí.

Statistiky

Nasazením měřícího kódu začnete Heurece zasílat informace o objednávkách na vašem e-shopu a na oplátku získáte statistiky o počtu objednávek (konverzí), obratech a PNO, které se generují na denní bázi.

Objednávky jsou přímo vztažené ke klikům a objednávka je započítána, pokud je uskutečněna maximálně 30 dní po kliku z Heureky. Pokud si tedy zobrazujete časové období za posledních 30 dnů, konverze ve statistikách ještě nemusí být kompletní.

Certifikát Ověřeno zákazníky

Služba Ověřeno zákazníky je pro každý e-shop na Heurece klíčová. Získává totiž recenze vašeho obchodu přímo od zákazníků a zvyšuje vaši důvěryhodnost v očích dalších potenciálních klientů.

Služba Ověřeno zákazníky vám také otevírá možnost biddování.

Ověřeno zákazníky spustíte tajným klíčem, který najdete v administraci Heureky v záložce Ověřeno zákazníky. Tajný klíč je unikátní pro každý e-shop. Pokud tedy vlastníte více e-shopů, musíte pro každý z nich použít jiný tajný klíč. Následně je ještě nutné aktivovat službu v administraci Heureky.

Jak získat modrý nebo zlatý certifikát Ověřeno zákazníky?

Certifikát neobdržíte hned. Heureka rozesílá všem vašim zákazníkům dotazník s žádostí o ohodnocení nákupu u vás a to 10. den od uskutečnění objednávky.

Modré Ověřeno zákazníky získávají ty e‑shopy, které za období posledních 90 dní získají dostatečný počet respondentů, a to v řádu desítek hodnocení. Zároveň pro získání certifikátu potřebuje e-shop minimálně 90 % doporučení za posledních 90 dní. Poté, pokud ve sledovaném období procento doporučení klesne pod 88 %, je e‑shopu certifikát automaticky odebrán.

Zlaté Ověřeno zákazníky získávají ty e‑shopy, které za období posledních 90 dní získají dostatečný počet respondentů, a to v řádu stovek hodnocení. Zároveň pro získání certifikátu potřebuje e-shop minimálně 97 % doporučení za posledních 90 dní. Poté, pokud ve sledovaném období procento doporučení klesne pod 95 %, je e‑shopu certifikát automaticky odebrán.

Jak plyne zvýše uvedeného, certifikát není doživotní. Už v případě několika negativních recenzí můžete o certifikát přijít. Pokud chcete předejít negativním recenzím, zkuste osmý den od objednání poslat zákazníkovi e-mail se svým vlastním dotazníkem nebo ho kontaktujte přímo telefonicky. Zjistíte tak, zda byl spokojen a máte šanci si případně napravit reputaci ještě předtím, než dorazí dotazník z Heureky, kde se zpravidla nespokojený zákazník má tendence vyjádřit spíše, než ten spokojený.

Pracujte s recenzemi zákazníků na Heurece a to i s kladnými. Názory nakupujících totiž zvyšují vaši důvěryhodnost v očích dalších potenciálních klientů. Každý obchod touží mít spokojené zákazníky a právě recenze ze „zbožáků“ vám dávají tak potřebnou zpětnou vazbu a jsou odrazem toho, jak funguje váš e-shop. O tom, jak zlepšit hodnocení na Heurece a zvyšovat počet recenzí, jsme se nedávno rozepsali na našem blogu.

Biddování na Heurece

Biddování znamená zvyšování ceny prokliku (CPC) ze zbožového srovnávače do vašeho e-shopu. Je založeno na principu aukce v reálném čase.

V případě, že je e-shop na Heurece držitelem certifikátu Ověřeno zákazníky, získává pravomoc měnit ceny za prokliky (CPC) u svého zboží. Další podmínkou biddování je PPC režim čili musíte mít na Heurece dobitý kredit (v případě vyčerpání kreditu inzerujete pouze ve fulltextovém vyhledávání). A v poslední řadě musíte mít spárované produkty a zároveň na produktovém detailu musí být napárovány nabídky alespoň 5 e-shopů.

Shrnutí podmínek pro biddování:

  • Certifikát Ověřeno zákazníky
  • PPC režim a nabitý kredit
  • Spárované produkty v katalogu Heureky + minimálně 5 e-shopů v produktovém detailu

Ceny za prokliky

Minimální ceny prokliků (bez biddování) v Detailech produktů se řídí Ceníkem prokliků Heureky. Tento ceník prokliků podléhá přechodnému plošnému navýšení o 25 % v sezonním období od listopadu do ledna následujícího roku.

Ceny za prokliky u produktů s prodejní cenou do 21 Kč nejsou účtovány. Maximální cena za proklik v Detailech produktů činí 100 Kč (4 € v případě Heureky.sk). Cena prokliku z výsledků fulltextového vyhledávání je plošně stanovena na 2 Kč (v případě FREE režimu je zde inzerce zdarma, ale upozaděna za nabídkami PPC režimu).

Biddování

Biddovat lze na Heurece pouze v Detailech produktů (nikoliv ve fulltextovém vyhledávání) a to buď přes administrační rozhraní (sekce „Nastavení cen prokliku“) jednotně na úrovni jednotlivých kategoriích či subkategorií ve kterých inzerujete, nebo na úrovni jednotlivých produktů.

Biddování přes administraci Heureky je však velmi pracné a v konečném důsledku může být neefektivní, jelikož nikdo nemá čas upravovat ručně CPC u tisíců produktů. Při biddování se navíc musí vycházet ze statistik a ty se na Heurece nacházejí na jiné stránce, což biddování komplikuje. Existují ale také biddovací automaty, které práci odvedou za vás. Biddovací automaty generují vhodnou výši CPC k jednotlivým produktům přímo do XML feedu, odkud si informaci převezme Heureka.

S naším automatickým nástrojem BiddingTools si biddování usnadníte. BiddingTools kontroluje aktuální pozice všech vašich produktů a dle potřeby mění CPC až 12x za den. Umí udržet topovanou pozici po většinu dne navzdory tomu, jak biduje vaše konkurence a drží vaše produkty viditelné, dokud se vám to vyplácí. BiddingTools si můžete na 14 dní ZDARMA vyzkoušet, a ještě k tomu dostanete zdarma další služby.


Pojďme si to zrekapitulovat. Body, které jsou pro inzerci na Heurece klíčové:

  1. PPC režim – poskytuje mnohem více možností
  2. Kvalitní XML feed
  3. Nastavení informací v účtu
  4. Měření konverzí – ideálně Plná implementace
  5. Sledování a vyhodnocování statistik
  6. Ověřeno zákazníky a reakce na recenze
  7. Efektivní biddování

Pokud inzerujete nebo se chystáte inzerovat také na Zboží.cz, pokračujte na další článek


Bidding Heureka.cz/sk

Newsletter

KONTAKT

+420 800 77 99 77
PO – PÁ: 8:00 – 16:00

info@trayto.com

ADRESA

trayto a.s.
Janáčkova 3277/22a
702 00 Ostrava
Ukázat na mapě