Nová logika biddování v detailech produktů na Zboží.cz

Šárka Dzidová

V posledních týdnech Zboží.cz testovalo nový způsob zobrazování nabídek v detailu produktu. Od dnešního dne Zboží.cz kompletně přechází na nový systém zobrazování. Rozhodnutí o finálním dnu spuštění přišlo velmi rychle, a tak vás obratem informujeme o skutečnostech, které se k tomu pojí.

O jaké novinky jde?

Změna se týká pouze detailů produktů. Nově zůstávají v detailu produktu pouze 3 biddované pozice (sekce „Doporučené nabídky“).

Pod biddovanými pozicemi je výpis všech e-shopů. Ty jsou řazeny podle ceny od nejlevnějšího. Defaultně se zobrazuje 5 pozic (další je třeba rozkliknout, podobně jako na Heurece).

Pozn. – Z původní zprávy od Zboží.cz vyplývalo, že se budou zobrazovat 4 pozice dle ceny. Nakonec se ale po implementaci změny zobrazuje 5 nabídek.

Cena za proklik mimo biddované pozice je plošně stanovena na 1 Kč (a to i v případě, že se současně e-shop zobrazuje v Doporučených nabídkách). V novém produktovém detailu nyní není možnost filtrování a řazení nabídek podle ceny. Filtrovat lze podle výdejních míst a dostupností produktů.

Podoba zobrazení sekce „Doporučené nabídky“ se nově řídí počtem napárovaných nabídek na produktové kartě:

  • Pokud produkt má 1 až 2 napárované nabídky, sekce „Doporučené nabídky“ se nezobrazuje vůbec.
  • Pokud produkt má 3 až 4 napárované nabídky, sekce „Doporučené nabídky“ obsahuje max. 1 nabídku.
  • Pokud produkt má 5 a víc napárovaných nabídek, sekce „Doporučené nabídky“ obsahuje max. 3 nabídky.

Nové zobrazování e-shopů na produktových detailech

Co vše vstupuje do aukce o biddované pozice

Největší vliv má samozřejmě výše MAX_CPC. Při výběru doporučených nabídek, se ale také zohledňuje jejich kvalita. Do aukce tedy vstupují i další faktory jako:

  • Cena dopravy
  • Cena produktu
  • Hodnocení e-shopu
  • Skladovost produktu
  • Další faktory, které však mají na quality rank zanedbatelný vliv
Jak tomu bylo dříve

Doposud se e-shopy na produktovém detailu defaultně řadily podle výše biddingu (a jiných podružných vah) a počet biddovaných pozic nebyl nijak omezen. Ve výchozím řazení se však zobrazovalo maximálně 7 e-shopů (další až po rozkliknutí). Nabídky šlo filtrovat také podle ceny.

Původní zobrazování e-shopů na produktových detailech

Co Zboží.cz vedlo ke změně

Co přivedlo Zboží.cz k tomuto kroku vysvětluje manažer Zboží.cz Milan Šmíd. Naším cílem je poskytnout všem e-shopům stejnou možnost ovlivnit svoji pozici v detailu produktu. Proto budou pořadí na prvních třech příčkách ovlivňovat vedle samotného CPC také čtyři faktory kvality. Do něj vstupuje to, jaký má e-shop zákaznický servis v podobě nabídky dopravy zboží zdarma a jeho skladovou dostupnost, dále porovnání ceny nabídky vůči průměrné ceně na trhu a v neposlední řadě hodnocení e-shopu jeho klienty,“ popisuje Milan Šmíd princip, který má za úkol zkvalitnit výsledky nabídek na Zboží.cz tak, aby lidé dostávali na první dobrou na výběr nejen mezi samotnými nabídkami ale také mezi těmi nejspolehlivějšími e-shopy. „Slibujeme si od toho transparentnější zobrazování nabídek v detailu produktu, které pomůže zejména středním a menším e-shopům, které se dosud v detailu produktu pohybovaly například na 8. až 10. pozici a zároveň poskytují vysokou úroveň zákaznického servisu,“ přibližuje Šmíd.

Co si myslíme my

Zboží.cz se touto změnou více přiblížilo ostatním srovnávačům, kdy upřednostňuje pouze několik doporučených nabídek a dále jsou nabídky řazeny podle ceny. Na takové zobrazování jsou uživatelé zbožových srovnávačů nejvíce navyklí, takže jim nový vizuál nebude cizí.

Na tuto úpravu bude bezprostředně navazovat nové hodnocení e-shopů, které v tomto zobrazení bude mít mezi faktory zatím nejmenší váhu. Důvod popisuje Milan Šmíd: „Abychom dokázali e-shopům zajistit férové podmínky, proto na kvalitním sběru hodnocení intenzivně pracujeme.“

Za nás se jedná o pozitivní změnu, od které si pro klienty slibujeme lepší výsledky. Podle Zboží.cz by měla být změna nasazena již dnes odpoledne a od zítřejšího dne poběží všem.

Jaký máte na změny názor vy? Není vám něco jasné? Ptejte se!

Bidding Zboží.cz

Newsletter

KONTAKT

+420 800 77 99 77
PO – PÁ: 8:00 – 16:00

info@trayto.com

ADRESA

trayto a.s.
Janáčkova 3277/22a
702 00 Ostrava
Ukázat na mapě