Co se chystá za novinky na Zboží.cz v roce 2017

Adéla Mrázková

Na konci ledna se za námi do Ostravy zastavil na kus řeči a chlebíček velmi vzácný host, manažer Zboží.cz, Milan Šmíd. Povídali jsme si o Seznamu.cz, Zboží.cz a o novinkách, které Zboží.cz plánuje na rok 2017. Na co se tedy na Zboží.cz můžete už brzy těšit?

Jaký byl 2016?

V minulém roce Zboží.cz nelenilo a přišlo hned s několika novinkami. Jako nejzásadnější z nich zhodnotil Milan Šmíd zkvalitnění produktové databáze. To se povedlo zejména díky zrychlení a zjednodušení procesu zakládání a párování produktů.

Rozšíření administrátorského týmu a zefektivnění interních procesů tak očividně přineslo ovoce. Od listopadu 2016 totiž Zboží.cz odbavuje žádosti odeslané prostřednictvím administračního rozhraní do 48 hodin.

Co nás čeká ve 2017?

Ve Zboží.cz neusínají na vavřínech a už teď pracují na inovacích, které by nám všem měly během roku 2017 usnadnit práci.

1. Plošná aktualizace klientských přihlašovacích údajů

V prvním pololetí tohoto roku se Zboží.cz chystá sjednotit přehlašování tak, aby měli všichni všechno pod jedním účtem (loginem) a dali prostor i agenturním účtům. Slibuje si od toho jednodušší, rychlejší a spolehlivější přistup do služeb, které nabízí nejen na Zboží.cz, ale obecně v Seznamu (např. Sklik, Peněženka atd.). „Díky tomu bude možné v klientské zóně spravovat všechny účty e-shopu z jednoho místa a zároveň jim udělovat práva pro přístup do kampaní na Zboží.cz,“ shrnuje úpravy Milan Šmíd.

2. Přehlednost pro zákazníky = přínos pro e-shopy

Jedním z cílů Zboží.cz je usnadnit lidem orientaci mezi jednotlivými produkty. Proto zde chce Zboží.cz dosáhnout toho, aby dokázalo novinky nabídnout e-shopům k prezentaci na Zboží.cz do 24 hodin. „Proto jsme vytvořili nové nástroje v databázi Zboží.cz tak, abychom novinky dokázali rychle zakládat. S tím souvisí také to, že jsme zdvojnásobili tým lidí, kteří se starají o kvalitu produktové databáze. Tento nárůst byl nutný proto, že všechny nové produkty prochází ruční kontrolou.“

Aby se lidé na Zboží.cz rychleji orientovali a jejich výběr byl co nejsnazší, doznají změn i UX v kategoriích. „Pracujeme zde tak, aby Zboží.cz dokázalo lidem při nákupu doporučit ten produkt, který hledají a popřípadě jim intuitivně pomoci při výběru produktů,“ uzavírá téma Šmíd.

3. Seznam.cz: Co říkají e-shopy na novinky?

Novinky, jakými jsou třeba XML feed či produktová databáze, sebou nesou i hodně otázek ze strany e-shopů. Tím pádem je třeba mít jedno místo, kde bude možné se o všem důležitém nejen dozvědět, ale také se o tom pobavit. Proto první novinku, kterou v roce 2017 pocítí každý e-shop, má být podle Šmída sjednocení a větší intenzita komunikace. Sledovat totiž blogy a aktuální články všech služeb, kterých je přes 10, není zrovna jednoduché.

„Již delší dobu trh vyžaduje po Zboží.cz změnu. Služba má lépe plnit funkci cenového porovnávače, být zdrojem relevantní návštěvnosti pro obchody, poskytovat kvalitnější zážitek pro uživatele a ideálně být službou první volby pro toho, kdo se rozhodne vydat na nákup na Internetu. Nyní intenzivně v těchto směrech pracujeme, klíčovými oblastmi pro nás jsou vylepšení produktové databáze a uživatelského rozhraní služby. Považujeme za potřebné průběžně informovat naše klienty o změnách, které se na službě odehrávají, a také s dostatečným předstihem popsat celkový záměr se Zboží.cz na rok 2017. Moc nám pomůže aktivní účast ze stany obchodů: kvalitu databáze tvoří mimo jiné kvalita a úplnost dat, které od obchodů dostáváme.“ dodává Šmíd.

Do této oblasti patří kromě jiného i obsahově kvalitní newsletter či case studies, na jejichž přípravě se podle Šmída pracuje: „Cílem je reaktivace eshopů tak, aby se do administračního rozhraní vraceli a efektivně zde s inzercí na Zboží.cz pracovali. Nadstavbou komunikace je tedy i edukační část, na niž se tento rok zaměříme.“

Zboží.cz moc fandíme a těšíme se na další spolupráci. Děkujeme Milanovi za návštěvu.

A co na Zboží.cz nebo na službách Seznam.cz nejvíc trápí vás? Máte nápad na modifikaci či inovaci služeb? Řekněte nám, co by vám nejvíc pomohlo.

Zboží.cz

Newsletter

KONTAKT

+420 800 77 99 77
PO – PÁ: 8:00 – 16:00

info@trayto.com

ADRESA

trayto a.s.
Janáčkova 3277/22a
702 00 Ostrava
Ukázat na mapě